Avontuur in Kenia

snorkelen

De dag van het snorkelen was aangebroken. Joepiee!! We hadden er heel erg naar uitgekeken. Samen met de twee andere vrijwilligers, en marijn en ronja natuurlijk, stapte we de boot op. Een niet al te groot bootje met een dak waar je op kon om in de zon te liggen. Ideaal en mega fijn. Gelukkig hadden we het weer ook mee, dus was er volop zon. We voeren een stuk tot we bij een zandbank aankwamen. Daar spotte we al het eerste dier. De zeester. Wat een mooi ding was dat. De kleuren leken bijna onwerkelijk, zo herder en diep. Echt super mooi. ik heb hem in mijn handen gehad, heel anders dan verwacht. Ik dacht dat het van die sponzige beesten waren die heen en weer zwierden, maar in daarentegen was het vrij hard en niet beweegbaar. Heel grappig. Daarna gingen we door naar de andere kant van de zandbank waar we de zee-egel spotte en de komkommer. Super raar beest. Daarna gingen we de boot weer op naar de plek waar alle vissen zwommen. En voor het we wisten waren we omringt met vissen. Mooie en minder mooie vissen. We kregen brood om ze te voeren. Een heel gek en kriebelig gevoel als vissen uit je hand eten. Daarna was het bril op en het water in. Een voor een sprongen we erin. Omringd door vissen. De enige man, marijn, vind het eerst doodeng en was weer de boot op gegaan. Veel later is die toch nog het water in gegaan gelukkig haha. Het was enorm wennen met een masker en luchtbuis onder water te gaan. Je hapt eerst heftig naar adem, maar later heb je het onder controle en is het zwemmen maar. We hebben prachtige beesten gezien. Een zeester met lange armen, nemo en dory (van de film), tropische vissen, een rog, de trompet vis, veel komkommers, veel zee-egels met mega lange stekels, koraal en nog veel meer verschillende vissen met prachtige kleuren. Na een uurtje was het tijd het water uit te gaan. Boven op de boot voeren we terug naar de kust. De cola om al het vieze zeewater weg te spoelen was daarbij een goeie afsluiting!